Скарбонка гульняў і гульнявых практыкаванняў, якія могуць выкарыстаны ў час падарожжа
Скарбонка гульняў і гульнявых практыкаванняў, якія могуць выкарыстаны ў час падарожжа
Гульня “Хто што умее рабіць”
Матуля выступае ў ролі вядучага і пытае ў дзіцяці, каго яны сёння сустрэлі па дарозе да вытоку. Дзіця адказвае.
Што ўмее рабіць мураш (пераносіць груз, поўзаць,будаваць муравейнік, хавацца ад дажджу, кусаць, шавяліць вусамі і г.д.).
Што умее рабіць лягушка (скакаць, квакаць, хавацца, плаваць і г.д.).
Хто з насякомых умее лётаць ( матылёк, страказа, муха, пчала і г.д.)
Хто з насякомых можа скакаць (конік) .
Што ўмее рабіць крыніца (булькаць, цячы, бегчы і г.д.)
Якая вада (халодная, мокрая, празрыстая, чыстая і г.д.)
Слушная парада: прапанаваная гульня будзе больш захапляльнай, калі будзе арганізавана ў форме спаборніцтва, калі да ліку гульцоў будзе далучаны тата (тыпу “Хто больш слоў назаве”).
Гульня “Я ведаю”
Тата кажа: “Мне вядома, што мой сынок (дачка) ведае пяць найменняў насякомых. (Імя дзіцяці) будзе называць, а мы будзем лічыць і пляскаць у далоні.
- Я ведаю пяць найменняў насякомых: матылек – 1, камар – 2, жук – 3, страказа – 4, божая кароўка – 5.
- Тата кажа: “ Мне вядома, што мама ведае пяць назваў лясных ягад.
Дарослы прпаноўвае членам сваёй сямўі па чарзе называць 5 найменняў насякомых, рыб, пералетных птушак, лясных ягад, ядомых грыбоў, дзікіх жывёл.
Слушная парада: вельмі добра, каб для гэтай гульні быў выкарыстаны мяч, гэта дазволіць зрабіць гульню больш цікавай.
Гульня “Асацыяцыі”
Дарослы кажа аб тым , што летам усе становіцца рознакаляровым, яркім, незвычайным і пытае ў членам свай сям’і
Валошкі на лузе ярка – сінія, як хто?
Ваверка рыжая, як хто?
Неба блакітане, як хто?
Травінка вострая, як хто?
Вада ў крыніцы халодная, як хто, што?
Гульня “На што, на каго падобныя аблокі”
Пафантазіруйце разам з дзіцем на што, або на каго падобныя аблокі. Вось тое воблака нагадвае вялізнага жырафа, другое – падобна на персанажа з мультыплікацыйнага фільма. Гэты захапляльны занятак вельмі карысны для дзяцей, фантазіруючы, прыдумваючы нешта новае, дзіця развівае сваё ўяўленне, творчую фантазію.
Слушная парада: можна прапанаваць дзіцяці адлюстраваць аблокі ў малюнках і ажывіць іх. Дзякуючы гэтаму занятку на свет могуць з’явіцца незвычайныя істоты і вобразы.
Такія малюнкі могуць быць створаны не т лькі на аркушы паперы пры дапамозе фарбаў і алоўкаў, але і галінкай на пяску.о
Гульня “Ты мая часцінка”
Дарослы кажа членам сваей сям’і
Я - ручаінка, ты мая часцінка, хто ты? (я - каменьчык, травінка, я - лісток, кропелька).
Гульня “Здагадайся, што схавана ў пяску”
Дарослы прапаноўвае дзіцяці пабудаваць пясочную карціну “чароўны горад”. Пасля завяршэння работы дзіця просяць расказаць аб тым, што атрымалася.
Слушная парада: паспрабуйце разам скласці казку. Разам у вас атрымаецца скаласці вялікую колькасць неверагодных, фантастычных гісторый.
Гульня “Самаробны вадапад”
Для гэтай гульні вам дастаткова мець толькі некалькі пластыкавых стаканаў. Дзіця разам за дарослым пералівае ваду з адной ёмістасці ў другу. Разам слухаюць, чый вадапад больш шумны.