Лясны фонд: аб увядзенні і зняцці забаронаў на наведванне лясоў
Аналіз прычын прыродных пажараў паказвае, што больш за 50% з іх узнікае па віне людзей з-за парушэння правілаў пажарнай бяспекі ў лясах, 33% - па неўстаноўленых прычынах, 16% - ад сельхозпалаў, 1% - па віне лесанарыхтоўшчыкаў і іншых арганізацый.
Згодна артыкулу 15.57 КаАП за незаконнае выпальванне сухой расліннасці, траў на корані, а таксама іржышча і пожнінных рэшткаў на палях альбо непрыняцце мер па ліквідацыі падлог вінаватыя асобы прыцягваюцца да адміністрацыйнай адказнасці ў выглядзе штрафу ў памеры ад 10 да 40 базавых велічынь. З улікам таго, што з 28 лютага 2020 года базавая велічыня складае 27,0 рублёў, можна атрымаць штраф да 1080 рублёў. Акрамя таго, заканадаўствам Беларусі за падобныя парушэнні прадугледжана і крымінальная адказнасць пры нанясенні шкоды ў буйных памерах.
Акрамя таго, узмоцнены кантроль за захаваннем патрабаванняў пажарнай бяспекі ў лясах. Дзяржаўнай лясной аховай і прадстаўнікамі службы выратавання рэгулярна праводзяцца рэйдавыя мерапрыемствы па выяўленні і спыненні парушэнняў у лясным фондзе.
Аб увядзенні і зняцці забарон на наведванне лясоў:
1. Галоўная мэта ўвядзення забароны на наведванне лясоў – забеспячэнне бяспекі грамадзян, захаванасці іх маёмасці і ляснога фонду. Як правіла, дадзеная мера ўводзіцца пры ўсталяванні высокай ці надзвычайнай пажарнай небяспекі па ўмовах надвор'я, калі пажар можа паўстаць ад найменшай іскры.
2. Рашэнне аб увядзенні або зняцці забароны на наведванне лясоў, згодна з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, прымаюць мясцовыя распарадчыя і выканаўчыя органы. Адпаведна, інфармацыю аб наяўнасці або адсутнасці дазволеных участках для праходу да дачных участкаў, збору грыбоў і г. д. могуць падаць у раённых выканаўчых камітэтах або ў лясгасах на месцах. Пры гэтым супрацоўнікі лясгасаў і аддзелаў па надзвычайных сітуацыях могуць звярнуцца ў распарадчыя і выканаўчыя органы з хадайніцтвам аб увядзенні або зняцці забароны.
3. Для таго, каб знізіўся клас пажарнай небяспекі, неабходны працяглы (на працягу некалькіх дзён) і інтэнсіўнае выпадзенне ападкаў. Толькі ў такім выпадку пажаранебяспечная абстаноўка ў лясным фондзе можа стабілізавацца. Варта разумець, што дакладных тэрмінаў дзеяння забароны на наведванне лясоў няма. Такім чынам, пытанне "калі здымуць забарону на наведванне лясоў у канкрэтным раёне?" можа мець на ўвазе толькі адзін адказ: "пасля выпадзення ападкаў у лясным фондзе".
4. Усе рашэнні аб увядзенні або зняцці забарон на наведванне лясоў перад прыняццем праходзяць у ўпраўленнях юстыцыі аблвыканкамаў юрыдычную экспертызу. Адпаведна, паміж падачай дакументаў аб зняцці або ўвядзенні абмежавальных мер можа прайсці некалькі дзён.
5. Нагадаем, што на перыяд дзеяння забароны грамадзянам не дазваляецца знаходжанне ў лясным фондзе (у тым ліку для прагулак, адпачынку на прыродзе і г.д.), забараняецца і ўезд транспарту, за выключэннем службовага. Парушэнне забароны можа пагражаць штрафнымі санкцыямі (да 25 базавых велічынь).
Крыніца: http://www.mlh.by/maps/map.php